Idealna dla użytkowników poszukujących wydajnego systemu hamowania o niezrównanej stylistyce i wyglądzie.
Konstrukcja nacinanej tarczy hamulcowej DBA 4000 T3 składa się z precyzyjnie zaprojektowanych nacięć, które zostały opracowane przy użyciu najnowszego oprogramowania komputerowego do projektowania oraz na bazie szeroko zakrojonych testów drogowych i torowych. Rezultatem jest zadziwiająco cichsze, czułe i bardziej płynne wyczucie pedału hamulca. Osiągnięto to dzięki serii trój-symetrycznych „zakrzywionych” nacięć, które po ustawieniu w określony sposób drastycznie tłumią drgania oraz hałas, który jest powszechnie kojarzony z tradycyjnymi tarczami hamulcowymi z prostymi nacięciami (rowkami).
Potrójnie symetryczne nacięcia zwiększają również liczbę punktów wylotowych dla gazów ciernych klocków hamulcowych, dodatkowo polepsza jednostajność i skuteczność każdego hamowania.
Opis |
Zalety |
Korzyści |
„Nacięcia T3 - 48 precyzyjnych nacięć maszyną CNC” |
Trój-symetryczne zakrzywione nacięcia tłumią drgania oraz szum |
Cichsza praca, bardziej czułe i płynniejsze wyczucie pedału hamulca |
|
Zwiększona liczba punktów wylotowych dla gazów ciernych klocków hamulcowych |
Lepsza jednostajność i skuteczność każdego hamowania |
|
Ujednolicony wzór nacięć |
Eliminacja konieczności stosowania lewej i prawej tarczy |
„Kangaroo Paw” – system wentylacji w postaci 144 słupków w kształcie rombów i kropli |
Zwiększona powierzchnia rozpraszania ciepła powoduje szybsze odprowadzanie jego z tarczy |
Minimalizuje zanikanie hamowania i zwiększa jego efektywność |
Wysokowęglowy stop żelaza XG 150 |
Zwiększona przewodność ciepła pozwala tarczy radzić sobie ze stałymi ekstremalnymi temperaturami w dłuższych okresach czasu |
Minimalizuje wypaczanie i pękanie, przedłuża żywotność tarczy |
|
Specjalna formuła zaprojektowana na potrzeby procesu TSP DBA |
|
Termograficzne monitorowanie temperatury |
Farba termiczna zmieniająca kolor przy określonych progach temperatury |
Zapewnia kierowcy jednoznaczne wskazanie szczytowych temperatur hamowania |
|
Po przekroczeniu progów temperaturowych, oznaczenia lakieru trwale zmienią kolor |
Pozwala kierowcy monitorować eksploatację tarczy i decydować o jej wymianie oraz pomaga dystrybutorom w dochodzeniu roszczeń gwarancyjnych |
Ochrona lakieru poza obszarami tarcia |
Redukuje korozje |
Eliminuje nieestetyczne osadzanie się rdzy |
|
Poprawia wygląd |
Dodaje wartości produktu |
Inspiracja pochodząca z natury
Zainspirowany sercem Australii, DBA opracowało system chłodzenia Kangaroo Paw. Ten opatentowany system wentylacji zapewnia znacznie bardziej wydajną metodę chłodzenia i utrzymywania niższej temperatury w najbardziej ekstremalnych zastosowaniach.
Precyzja w wymiarowaniu
Powierzchnia cierna jest obrabiana maszynowo CBN (Cubic Boron Nitride) w celu poprawy DTV (Disc Thickness variation) i równości tarczy. Zapewnia to bardziej precyzyjne wymiarowanie i stabilne wykończenie powierzchni w porównaniu do „szlifowanych” w tradycyjny sposób tarcz.
Termograficzne monitorowanie temperatury
Tarcze serii 4000 i 5000 posiadają również termograficzne oznaczenia, które zmieniają kolor po osiągnięciu określonych progów temperatury. Dzięki monitorowaniu tych oznaczeń kierowca może w szybki i łatwy sposób sprawdzić skuteczność hamowania.
Wysokowęglowy stop żelaza
Dzięki szeroko zakrojonym testom i opiniom kierowców na całym świecie DBA opracowało unikalną formułę żelaza (XG-150) które ma zastosowanie we wszystkich tarczach hamulcowych CLUBSPEC. Formuła XG-150, ze zwiększoną przepustowością cieplną, została zaprojektowana na potrzeby procesu TSP stosowanego przez DBA, umożliwiając tarczy radzenie sobie ze stałymi ekstremalnymi temperaturami przez dłuższy okres czasu.
Profilowanie stabilności termicznej (TSP)
TSPTM to proces zmniejszania ciśnienia, które są naturalnym efektem w procesach odlewu i produkcji. Proces ten stabilizuje ciśnienie poprzez ponowne wyrównanie mikrostruktury żelaza, w wyniku czego tarcza jest idealna do dynamicznej jazdy ulicznej oraz na torach wyścigowych.
Dane techniczne:
-
Średnica [mm]: 306
-
Wentylacja: Kangaroo Paw
-
Liczba otworów: 6
-
Średnica wewnętrzna [mm]: 109
-
Minimalna grubość [mm]: 30
-
Grubość [mm]: 32
-
Wysokość [mm]: 47
-
Rozstaw śrub [mm]: 137
-
Stage: Stage 4
-
Tech Bulletins: Bedding in Brakes
-
Tech Bulletins: How to clean a Disc Rotor before fitting
-
Tech Bulletins: Motorsport - Important Info
-
Oś: Przód
-
Waga [KG]: 10.54
Tarcze wyposażone we wskaźnik przegrzania!
Zastosowanie:
- Axle Make Model Engine / Year Brake Pads
- Front NISSAN Patrol 2.8 TD (Y61) (98-2001) DB1361
- Front NISSAN Patrol 3.0 TD (Y61) (2000-2013) DB1361
- Front NISSAN Patrol 4.2 TD (Y61) (97-2013) DB1361
Cena dotyczy 1 sztuki.
Komplety wraz z klockami hamulcowymi, dostępne w innych aukcjach.
Przewoźnik | Informations | Cena |
---|---|---|
Odbiór w sklepie | Odbiór w siedzibie firmy | Darmowa |
Kurier (płatnośći z góry) | Od 2 do 3 dni roboczych | 20,91 PLN |
Kurier (pobranie) | Od 2 do 3 dni roboczych | 27,54 PLN |
Spedycja - indywidualna wycena dostawy po złożeniu zamówienia | 2-4 dni | 17,01 PLN |